tisdag 24 maj 2016

Hälsosam kost och effektiv träning

Är inne i en riktigt bra period just nu. Träningen har börjat ge synliga resultat, jag känner mig betydligt starkare och har ökat med vikter rejält i olika övningar, vilket är skitkul! Maten så är ännu inte till 100%, det går hur bra som helst att äta hälsosamt inne i veckorna, då är det lätt att hålla bort socker, vetemjöl och annat sött och sånt som inte så bra för magen. Men när det nalkas helg så är det tvärt svårare, men ja mårar åpå! Det där sötsuget är en riktigt jävel alltså. 

Jag tränar 4-5 gånger i veckan, tre pass på ben&rumpa och två pass för armar (axlar&triceps, biceps&rygg). Och hittills har det funkat bra! Tränar magen också tre gånger i veckan på samma gång jag har mina benpass men ska slänga in lite mera magträning. Inte bara för att jag är ute efter synliga magrutor men även för att jag behöver bättre magmuskler och starkare bålmuskler för bättre hållning. Ska även försöka få in något pass med yoga för det är också något som min kropp behöver. Nu när vi ändå pratar om träning så kan jag berätta att i söndags testade jag på nytt pass på gymmet, Musclework Outside. Det var svinkul, svintungt och jag gillade det. Vi skulle bland annat slå med slägga på traktorhjul, mountain climbers, olika plankor, repövning med mera. Tror definitivt att det blir flera gånger!

Glutenfria risnudlar med soyanuggets och ugnslagade grönsaker.

Avocadoröra är något jag hade riktigt pippi på en par dagar.

Quorn är något nytt jag testade förra veckan, riktigt gott faktiskt!

Krämig äggröra.

Kycklingwok.

Detta har jag pippi på just nu, Overnight Oats! Såååå gott!!

Dagens lunchlåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar