tisdag 8 mars 2016

Sleepify

Ibland så har jag perioder eller några nätter jag inte hittar någon sömn alls och kan ligga vaken ända in till morgonkvisten sådär runt fyra sex tiden..Lång tid detta när man har ställt sig i säng redan vid klockan nio på kvällen. Oftast så beror det på att jag kanske har tagit mig en för lång vilostund före på dagen, stressad eller orolig fast jag inte vet om det själv eller så hittar jag bara ingen sömn.

När det här var som värst så pågick det i veckor och mitt humör led rejält av detta. Jag var så lättirriterad och fick nervfel på minsta lilla sak. Plus att jag tog ut en del på killen, hehe..Men för att undvika detta så har jag några tips som jag använder mig själv av.

~Jag brukar stänga av all elektronik åtminstone 30 minuter för läggdags så hjärnan hinner varva ner. 
~En varm dusch eller fotbad brukar hjälpa för mig samt att olja in hela kroppen med en olja.
~Nya och rena sängkläder tror jag kan ha inverkan på hur man somnar, för let's face it det finns inget bättre än att få krypa ner i fräscha sängkläder.
~Undvika att gå i sängs arg eller irriterad på någon, åtminstone för mig så sover jag sämre och dåligt, ibland inget alls om till exempel jag och killen är osams.
~Har du mycket tankar som virvlar och på i huvudet, skriv ner dom.
~Avslappnande och lugn musik så är en bra sak att ha till hands, jag kan rekommendera spellistan SleepifySpotify, den hjälpte mig igårkväll när jag inte hittade nån sömn. Sen så har jag övrig lugn musik jag kan höra på också med lugna kända låtar.
~Frisk luft i sovrummet.
~Ibland så kan en tekopp eller liten sängfösare hjälpa.
~Att ta en stund före man ska sova att man bara ligger i sängen och försöker slappna av och koncentrerar sig på en djup in,-och utandning.

Detta är mina bästa tips som jag brukar använda mig av och som funkar för mig. Har ni själva några bra tips, dela gärna med er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar