torsdag 4 februari 2016

Matschema och skolupggifter

Häromdagen, rättare sagt i förrgår så bestämde jag mig för att lägga upp ett matschema. Ett matschema som icke inkluderar socker, annat sött och vetemjöl. Jag fick med mamma på noterna med det där att försöka skippa sockret och mjölet så gott det går. Varför jag bestämde mig för att lägga upp ett matschema är för att jag vill få bort mitt småätande och få de bästa resultaten av min träning som möjligt och då spelar ju faktiskt maten in en stor del. 


Frukost-Mellanmål-Lunch-Mellanmål-Middag-Kvälls mellanmål

Inga svåra eller invecklade saker. Men med detta så måste jag även få min sömn på klart också haha. Försöka att gå och lägga mig senast 11 på kvällarna och stiga upp tidigt, kan blir svårare på helgerna men nu tror jag inte att jag har lika "regler" för helgerna som på vardagarna. Och hur det blir med det där "cheatday once a week" så är oklart, jag tror jag klarar mig bra utan den, men så beror det ju också på hur ett så kallat "cheat meal" ser ut, är det godis det är frågan om, glass,chips eller snabbmat såsom subway eller pizza. Godis klarar jag mig utan men glass är ju gott..Och kakor. Men som sagt, vi får se. 

Sen så ska inför åter igen att försöka dricka två liter vatten om dagen, men nu har jag slarvat bort min 1.5 liters vattendunke så den får jag ta och leta reda på. Aloe Vera shotten på morgnarna tar jag redan så det kommer jag fortsätta med. Sen så börjar jag kanske med mitt varma citronvatten på morgnarna också, för min mage mår bra av det också. 

Detta med detta.

Nu ska jag fixa lite med skoluppgifter så jag får skicka in dem före nästa vecka, gick ju bra med det här att laga dom så snabbt som möjligt men nu sitter jag här i sista minuten typ. 

Fancy måltid ikväll, simpel sallad med surskorpor och en Nocco på det! Kvaliteten behöver vi inte dra upp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar