måndag 12 oktober 2015

Ny vecka nya möjligheter

Finally på gång igen med styrketräningen! Idag blev det ett jävla tungt benpass måndagen till ära, mina ben skakade som attan! Sen att gå upp och ner för trapporna till omklädningsrummet var också en pina. Men jag kom igenom mig hela passet iallafall och det var det jag siktade på också. Sara var också till stor hjälp under passet för hon är sjukt bra på att peppa en!

På schemat var det detta:

Knäböj 3x20
~
Marklyft 3x20
~
Gående utfallsteg 3x15/ben
superset
Raka marklyft 3x20
~
Leg extension 3x25
superset
Narrow high jumps 3x25
~
Stationära utfall i Smith 3x20/ben
~
Leg Curls 3x25
superset
Wide high jumps 3x25
~
Stående vadpress 3x30
superset
Sittande vadpress 3x30

Som uppvärmingen körde jag 10 minuter på löpbandet.

Dagens träningschema.
Marklyft
Knäböj

Nu när jag är tillbaka och på gång med träningen igen så blir det även ändring på mina matvanor och kosten, ska försöka slopa sött och annat onyttigt ett tag. Tror inte att det kommer bli så svårt egentligen för nu när jag i helgen har ätit chips och godis så har det ju inte varit gott utan det slutade med att jag mådde illa så jag tror att det kommer gå bra och så länge jag äter regelbundet och proteinrik mat så borde det vara inga problem.

Idag före jag åkte och tränade så blev det havregryn, Lindahls vaniljkvarg, banan och  så lite kanel på det. Dock så föredrar jag nog riktigt havregrynsgröt kokad i kastrull men försov mig idag så då blev det snabbt att blanda 1 deciliter havregryn och 2 dl vatten och sen in i mikron i 2.5 minut. Snabbt gick det men helt klart inte lika gott som vanlig havregrynsgröt.

Efter träningen fixade jag couscous, kyckling och sallad åt mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar